Mollii Suit

Een elastische lichaam pak uitgerust met elektroden kunnen verminderen pijn voor mensen met hersenletsel en neurologische aandoeningen evenals verbeteren hun bereik van de beweging.

Het kledingstuk biedt mensen die hebben geleden onder hersentrauma of met voorwaarden zoals MS of Parkinson's een alternatief voor pijnlijke behandelingen en chirurgie door de behandeling van het lichaam met elektrische stimulatie aan gemak spanning en spasmen, vermindering van pijn perceptie en toenemende mobiliteit.

Het idee voor de Mollii pak, ontworpen aan Stockholmse KTH Royal Institute of Technology in samenwerking met gezondheidszorg en zakelijke partners, afkomstig is van Zweedse chiropractor Fredrik Lundqvist die aan de rehabilitatie van patiënten hersenen beschadigd werkt.

Hij had het idee van elektrische prikkels – vergelijkbaar met TIENTALLEN naaien (transcutane elektrische zenuwstimulatie) elektroden – in kleding dat de patiënt dragen kan en dus benaderd KTH onderzoekers Johan Gawell en Jonas Wistrand op het departement van Machine ontwerp bij KTH.

"Ze geproduceerd een prototype van het product, en ze full-time op de ontwikkeling van Mollii werken van vandaag," zei Lundqvist.

Ontworpen met gewone zwembroek materiaal, heeft het lichaam pak bevorderlijk elastische genaaid in het met elektroden gelegen op de grote spieren en batterijen die zijn opgeslagen in een kleine schakelkast gemonteerd op de tailleband.

Batterij-aangedreven licht huidige verloopt via zilveren draden aan 58 elektroden bevestigd aan de binnenkant van het kledingstuk, die op zijn beurt zo veel zo verschillende 42 spieren stimuleren, volgens de behoeften van de patiënt.

"Het idee is dat de kleding moeten worden gebruikt voor een paar uur, drie keer per week, en het effect naar verwachting duren voor maximaal twee dagen," zei Lundqvist.

Gebruikers wordt aangeraden deelnemen aan verkeer door middel van training en het uitrekken zich tijdens de behandeling.

"Ter verbetering van de kwaliteit van het leven de patiënt kan kiezen voor Mollii voordat het tijd om te gaan werken, school of aan een sociale gebeurtenis. Waarmee het lichaam functie zo goed mogelijk wanneer het echt nodig is,"zei Lundqvist.

Mollii is een medisch hulpmiddel van goedgekeurde CE-markering, maar onafhankelijke klinische tests nog moeten worden uitgevoerd. Het bedrijf achter de behandeling, Inerventions, heeft een wetenschappelijke studie van de klinische doeltreffendheid van het kledingstuk in partnerschap met Zwedens Rehab medische klinieken met resultaten verschuldigde te komen volgend jaar gelanceerd.

Traditionele methoden voor de behandeling van patiënten met verkeer problemen en pijn als gevolg van neurologische schade omvatten chirurgie, injecties van botolinumtoxin (neurotoxine) of sterke medicijnen.

"Deze behandelingen betekenen, hoge kosten en bijwerkingen, terwijl onze kleren zijn eenvoudig en veilig te gebruiken," zei Lundqvist. "U kunt het aantal ziekenhuis bezoeken verminderen omdat de therapie kan thuis worden uitgevoerd en wanneer de mobiliteit verhoogt, er minder behoefte aan wandelaars of rolstoelen is."

Het kledingstuk is aangetoond dat het zeer effectief in patiënt onderzoeken uitgevoerd in samenwerking met een PhD student bij Stockholmse Karolinska Instituut, volgens Lundqvist.

Copyright © 2014, Stichting help Angela. ING Bank nr. NL 90 INGB 0006 5200 01 T.n.v. Stichting Help Angela All Rights Reserved.